Okres przedszkolny:
– brak zainteresowania nawiązywaniem kontaktów z rówieśnikami
– preferowanie kontaktów z osobami dorosłymi
– nieprawidłowe formy nawiązywania kontaktu z rówieśnikami (np. poprzez przeszkadzanie w zabawie)
– przedmiotowe traktowanie innych dzieci podczas zabawy (kolega nie jest podmiotem zabawy tylko „narzędziem”, które jest do zabawy potrzebne)
– wszelkie sygnały świadczące o braku lub niedostatku empatii oraz problemach z odczytywaniem sygnałów społecznych
– brak wzajemności w relacjach społecznych
– sztywne zafascynowanie: wybranymi osobami, bohaterami bajek, zwierzętami, kolekcjami przedmiotów
– duży zasób słów przy niewspółmiernym rozumieniu ich znaczeń
– hiperleksja – szybka nauka czytania, czasem jeszcze przed zakończeniem rozwoju mowy
– specyficzne uzdolnienia i zainteresowania, które nie wydają się być adekwatne do zainteresowań dzieci w wieku przedszkolnym np.: budowa maszyn i urządzeń, analiza rozkładów jazdy czy odczytów audiogramu, zagadki matematyczne, wyniki rozgrywek sportowych czy struktury molekularne