Przedszkole Specjalne dla Dzieci z Autyzmem
w NAVICULA – Centrum:
ORGANIZACJA I ZAPISY DO PRZEDSZKOLA
Podstawą przyjęcia dziecka do Przedszkola w NAVICULA – Centrum jest orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną, potwierdzające występowanie u dziecka zaburzenia autystycznego oraz orzeczenie o niepełnosprawności wydane przez Miejski Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności. Wychowankami przedszkola mogą być dzieci w wieku od 2,5 do 7 roku życia ( w przypadku, gdy dziecko uzyska odroczenie od obowiązku szkolnego do 9 roku życia).
Przedszkole czynne jest w godzinach od 8.00 do 15.00, a każde z dzieci ma indywidualnie ustalony grafik zajęć terapeutycznych.
Rodzice ubiegający się o przyjęcie dziecka do przedszkola powinni zgłosić się do Kierownika Placówek Edukacyjnych w Navicula – Centrum, gdzie wypełnią kartę zapisu oraz uzyskają szczegółowe informacje.
Rekrutacja trwa cały rok, lecz przyjęcie dziecka do placówki jest zależne od ilości wolnych miejsc.
Dane kontaktowe:
tel.: 532 312 692; 532 312 717
mail: przedszkole@navicula-ankieta.fototim.pl
PLAN POSTĘPOWANIA TERAPEUTYCZNEGO
Przedszkole w ramach autorskiego programu NAVIGACJA-EDU oferuje:
– specjalistyczną terapię ukierunkowaną na rozwój komunikacji i zachowań społecznych,
– Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne konstruowane w oparciu diagnozę funkcjonalną umiejętności językowych i społecznych,
– pracę z dzieckiem, której podstawą jest więź terapeutyczna, budowana w oparciu o wzajemne zaufanie, wspólne aktywności, pozytywne emocje,
– przygotowanie dzieci do funkcjonowania w życiu społecznym dające szansę na edukację w placówkach integracyjnych lub masowych,
– możliwość uczestniczenia naszych podopiecznych w zajęciach integracyjnych odbywających się w zaprzyjaźnionych przedszkolach,
– systematyczny monitoring postępów terapeutycznych i konsultacje dla rodziców,
– współpracę z wysoko wykwalifikowaną kadrą specjalistów pracujących pod superwizją.
Przedszkole pracuje w oparciu o obowiązującą podstawę programową, dzieci odbywają obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne, badana jest także gotowość szkolna dziecka.
NASZ SYSTEM PRACY
– intensywna terapia indywidualna
– terapia w zespole dwuosobowym
– zajęcia logopedyczne
– Integracja Sensoryczna indywidualna
– zajęcia grupowe, w których zawsze uczestniczy terapeuta prowadzący dziecko:
ümuzykoterapia
üdogoterapia
üzajęcia ruchowe z wykorzystaniem elementów Integracji Sensorycznej
üMet. Ruchu RozwijającegoW. Sherborne
üsesje kontaktu wg Programu Ch. Knill’a
üTrening Umiejętności Społecznych